zondag 18 november 2012

En het goede nieuws is...




... dat ik in januari weer zoevend van de piste kan gaan. De wintersport is definitief geboekt!


Samen met twee vriendinnen gaan we in januari het skigebied van Flachau onveilig maken. Want ja, we gaan voor die witte pistes, maar die Apres ski gaat ook zeker gewaardeerd worden.




Helaas houdt dat wel in dat ik dus vanaf nu echt weer op rantsoen moet. De wintersport zelf kost al een bekkie met geld, maar daar komen natuurlijk de kosten van het eten en drinken daar nog bij.
Niet geheel onbelangrijk is ook nog het feit dat ik graag 'in style' naar beneden zoef, dus ja dan moet je richting Oostenrijk vertrekken met minstens 2 volledige skikleding sets en de daarbij benodigde extra accessoires.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het meest noodzakelijke; de ski's.. Gelukkig heb ik deze al, dus dat is weer een investering minder. Mijn schoenen daarentegen mochten wel weer eens vervangen worden. Dus hup, deze week ging ik richting de wintersportwinkel en liet mij eens goed adviseren wat skischoenen betreft. Een half uur later stond ik met een glimlach naar mijn nieuwe, zelf uitgekozen, vrienden te kijken.

Eenmaal daar bedacht ik me dat ik eigenlijk ook wel eigen snowboardschoenen wilde hebben. Sinds vorig jaar heb ik mijn evenwicht geprobeerd te vinden op één plank en dat viel me alles mee. Sterker nog, ik had er zowaar lol in. Carlissa zou Carlissa niet zijn, als ze dan niet gelijk eigen spullen wil hebben. Dus weer een half uur later kon ik ook glimlachen naar 'mijn' snowboardschoenen. (Ging alles maar zo makkelijk).

Soms vraag ik me af of mensen kunnen zien dat ik vatbaar ben voor leuke gadgets en/of extra's. Zo toverde de verkoopmeneer ineens een systeem tevoorschijn waarbij ik op de piste nóóit meer koude voeten zou hebben. Met dit systeem werden mijn zooltjes namelijk verwarmd. WHOA! Een soort electrische deken maar dan in 'n koude ski- en snowboard schoenen. Mijn innerlijke gevoel wist al meteen JAJAJA hébben, maar mijn verstand vroeg nog voorzichtig (nouja eigenlijk inventariseerde mijn moeder dat vooral) wat de kosten daar dan van zouden zijn. Dat valt uiteraard altijd tegen, maar dat mag de pret niet drukken.

Zo ging ik ongeveer 1,5 uur later naar buiten met zowel nieuwe ski- als snowboardschoenen beide met verwarmde zolen. En financieel? Tja laten we maar zeggen dat ik heel blij ben dat er mannen als Sinterklaas en de Kerstman zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten