dinsdag 20 november 2012

Give me some music

'Without music life would be so damn boring'. 


Muziek. Ik denk echt dat ik er niet zonder zou kunnen. Zodra ik achter mijn computer kruip zet ik spotify aan en luister ik naar de mijn favoriete nieuwe liedjes. Wat een uitvinding is dat! Voor €10,- per maand heb ik iedere dag de liedjes waar ik naar wil luisteren. Of dat nou de nieuwste hits van Robbie Williams, de oude liedjes van de Spice Girls of de live gezongen versies van Sandra van Nieuwland bij de Voice zijn. Alles zit onder de spotify knop. 


En het mooiste van spotify? Je zet het op je computer, maar ook op je telefoon. Zodra ik m'n computer verlaat, plug ik m'n telefoon in op m'n AUX in de auto, zet ik 'm in de speaker bij m'n kledingkast (dan kan ik tenminste dansend dat kledingdrama doorstaan, want ook ik heb nóóit iets om aan te trekken) en als ik niet kan slapen, zoek ik gewoon wat slaapliedjes op. Mijn ideale partner in crime zou je kunnen zeggen. 

Natuurlijk vind ik, zoals ieder andere burger (sommigen willen het alleen niet toegeven), zo goed als alle liedjes uit de huidige top 40 wel leuk. De ene keer een lekkere ballad en daarna een liedje waardoor ik op veer van m'n stoel en lekker een potje ongegeneerd dans (gelukkig werk ik thuis). Maar ik word pas echt gelukkig als ik nieuwe liedjes 'ontdek'. Liedjes die bijna niemand nog kent en ik wel. Later komen deze liedjes dan alsnog in de top 40 en kan ik ze lekker al mee zingen ;-). 

Dagenlang kan ik naar muziek luisteren en mijn stemming kan ook per liedje veranderen. Natuurlijk eindig ik altijd met een preppy - happy nummer zodat we afsluiten met de feel good mood :).. 
En ja ook al ben ik 23 jaar, ik word ook geweldig vrolijk van de liedjes van One Direction, Glee en soms zelfs Justin Bieber. Durf ik best toe te geven!


Hierbij een korte impressie van mijn sentimentele maar ook dans-je-kont-er-af spotify playlist ;-) Heb geprobeerd de écht bekende er uit te houden. 

  • Skylar Grey - Coming Home Part 2
  • Skylar Grey - Words 
  • Ane Brun - One 
  • Zee Avi - Concrete Wall
  • Charlene Soraia - Wherever You Will Go
  • Jolene (Glee Cast Version)
  • Niki Reiser - Lilis Melodie 
  • Matt Nathanson - Faster
  • Train & Ashley Monroe - Bruises
  • Matt Corby - Brother
  • Demi Lovato - Skyscraper
  • The Cinematic Orchestra - To build a home
  • Madonna - I love New York (Logisch.)
  • Sef -  Op een bankje
  • What doesn't kill you (Glee Cast Version)
  • ZAZI  - Turn me on 
  • Jimmy James - Fashionista 
  • Agnes Obel - Riverside
  • Labrinth - Beneath your beautiful (Ok, deze staat in de top 40, maar dit is zó lekker)
  • Janne Schra - Light up 
  • 77 Bombay Street - Number 2 
  • One Direction - Little Things
  • One Direction -  Live While we're young ( I know)
  • Birdy - Fire and Rain
  • Alex Clare - Sanctuary 

Nou dit waren er even wat....maar heb er nog veeeeeel meer als het moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten